fredag 17 augusti 2012

Ånga, Eld, Glöd....

Om något börjar att krångla så fortsätter det ju ALLTID.
Vi fick göra om ritningen på bänkskivan 3 gånger, fått 3 olika leveransdatum.

Ikea ringde förra veckan och sa att bänkskivan skulle levereras igår den 16/8 mellan 8-17..JAAAA äntligen så kan man börja göra klart det sista..

Så igår när jag kommer hem kl 16:45 så ser jag att det INTE är någon bänkskiva hemma, jag börjar ånga upp och E ringde till IKEA för att fråga vart bänkskivan var..och får till svar att det är påväg hem till oss så den skulle komma innan kl 17.00.
5 minuter senare ringer Åkeriet och säger att det inte kommer en bänkskiva eftersom den var kvar i Gävle...men HUR i hell kan man ringa 10 minuter innan den skall levereras och säga att den inte kommer??? 
Här hemma hade vi folk som skulle göra jobbet och nu så får vi inte skivan...
Min ånga blev då eld och jag ringer upp åkeriet och ifrågasätter detta, jag brukar inte bli arg men nu blev jag det och efter samtalet och när elden hade blivit glöd så började jag tycka synd om tjejen som jag pratat med.. 
                                                      
Men vi fick till svar att det var en miss mellan åkeriet och DHL, ja men då får väl DHL köra upp den NU!! Men så lätt var det inte! 
E ringer tillbaka till IKEA och berättar hela historien, han blev bortkopplad tre gånger..han som alltid är lugn och fin blev riktigt arg och började elda upp!

Tillslut så fick han prata med rätt människa som tog tag i ALLT!
Hon ringde upp och hade som svar att vi fick vänta till dagen efter (idag), men IKEA skulle stå för alla omkostnader så som snickare!
Efter ånga, eld och glöd så kom huvudvärken..måste ha varit alla spänningar som släppte!
                                                  

Men nu på morgonen kom den efterlängtade skivan, Och jag HOPPAS att allt krångel med den nu är avslutad....AMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar