lördag 14 september 2013

Topmodell

Barnen är väl för go ibland.

Igår när jag skulle åka till jobbet tittar Albin på mig och säger: 
-Men mamma, du blir ju bara snyggare och snyggare, snart kommer du bli en top-model....
Jag skrattar och tycker att min son är underbar när jag står där i mina arbetskläder och alldeles osminkad!
När vi sedan kommer på jobbet och grabbarna skulle fika så valde Viktor Cola och Albin som ALLTID tar Cola väljer en festis???, så säger han: 
- Mamma, jag tänker på din plånbok och valde festis. 
Jag blir stolt som en tupp och alldeles varm i hjärtat när jag inser att min "lilla" pojke börjar bli stor och reflekterar sina egna tankar.



Jag har ställt fram en vit Buddhastaty i sovrummet och grabbarna frågade vad det var för tjock gubbe som satt i en handduk i fönstret, jag förklarade lite för dom att det var Buddha och att det finns en religion som heter Buddhism.
När jag sedan hade klätt av mig för att lägga mig i sängen så säger samma Albin som tyckte jag såg ut som Top-model för några timmar sedan
 - Men mamma, nu ser du ut som Buddha. 
Med ett AS-garv frågar jag honom vad han menade,
- Ja, men du är ju lika vit som honom!

Så fort kan man gå från Top-Modell till Buddha enligt barnen.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar