onsdag 18 januari 2012

Nära en förlikning?

Jaha, denna dag har gått i övertalandets tecken, och jag kan säga att
 det har varit hårda ord och vassa armbågar här hemma! 
Vid middagen så kändes det som om vi körde arga leken, då vi inte pratade med varann.
Jag frågade honom efter frukost om han hade något att visa, eftersom han hade räknat på en budget hela morgonen. 
Gissa om det var siffror och uträkningar på denna pappersbit, allt för att få mig att godta att vi ska köpa badrumsmöbler för 8000:- (ord.pris)! 

Innan jag åkte på kurs kl 11 kläckte han ur sig: 
-Jag ringer och beställer detta idag då!?
Jag gjorde klart för honom att OM han gjorde det så blir jag riktigt sur! 
Han försökte visa sin goda min och gjorde slängkyssar när jag åkte iväg. 

Men innan jag åkte gav jag honom ett förslag: 
- Om han väljer den där IFÖ sign toan, så får jag välja badrumsmöbler och spegel, eller tvärtom, för lite jämlikhet måste det ju finnas!
Han skulle tänka på det tills jag kom hem. 

Väl hemma igen gav han mig ett ultimatum: 
- Leta upp det som jag ville ha på toan, och visa vad det är för pris på det!
Sagt och gjort så gav jag honom ett förslag på möbel, spegel och lampa,
 dock hittade inte jag någon toalett på IKEA. 
Jag hittade en IFÖ på Bauhaus för 1300:- som i mina ögon var helt OK!
Så säger han irriterande: Men prova Biltema dom har säkert nån toa som går sönder efter 1 månad.

Här nedan kommer våra oenigheter: 
Jag tyckte att det skulle vara jättefint med detta på lilltoan!

VS:


Priset på E´s uträkning är hur HAN har räknat, det är inte det verkliga priset!

Jag kan säga att det börjar bli lite jobbigt här hemma, och att varken 
han eller jag kan kommer överens om detta! 
Han har sin speciella dalagen som inte vill ge efter, och jag har min envishet. 
Jag fick ett rutinerat tips av Eva-Lill på simhallen som jag ev. måste prova för att få honom LITE mer medhårs.

Hej Hå!


4 kommentarer:

  1. Kanske ska ni be någon annan att bestämma inredningen för toan??? =)

    SvaraRadera
  2. Nä efter bergravningen ska LG o jag hjälpa till så ska du se att allt blit bra. Kram <3 <3 Maritha

    SvaraRadera
  3. Karin: Ja det är absolut en idé!
    Maritha: tack, ja det lär behövas ;)

    SvaraRadera
  4. Tyckte ditt var finast Micaela ;) Stå på dig :P

    SvaraRadera