söndag 15 januari 2012

Lördagen i bilder!

Med Solen i ögonen och ett glatt humör åkte jag och E ner till Gävle igår.
Hjalle, Fanny, Anna och Bernhard hade styrt upp en heldag med aktiviteter och skoj för laget med respektive.



Vi började med en tipsrunda för att sedan fortsätta med Curling. 
Tyvärr var jag inte med på Curlingen och spelade, utan fick sitta på sidan och vara en bänkkonsult! 
Det såg så otroligt roligt ut och det var riktigt sköna stilar! Vissa var riktigt duktiga och andra hade lite svårare!
Vi blev indelade i lag, jag hamnade i Landslaget med Lantton, Jens Portin, och
 Eric Larsson. 
Hamnar man i Landslaget så har man kravet på sig och leverera....
 Jakob fick självklart vara med i Korpenlaget, han bar upp den passande tröjan perfekt!


Hjalle och E fick vara med i Glaslirarna, där dom trivdes bra! 
Något som påpekades var att JOFA hjälmen E hade på sig var tydligen juten efter hans huvud. 


 Här är det hårdträning inför spel, det var tur att vi hade Anna 
som även är JVM-spelare som instruktör.


 
Micke & Ida! 


Mitt lag in action med passande landslagströjor 


Fanny och jag satt och knäppte kort samt hejade på! 




Efter Curlingen fick vi åka "hem" och göra oss klara för kvällens festligheter. 
Hemma hos Orlov fick E stryka lagkaptenens skjorta, medan lagkapten kollade på TV.
Hieraki??





En rolig sak som hände oss innan vi skulle till "blåhuset": 
Jag, E och Hugo skulle handla lite dricka på Willys.
Bernhardsson och Orlov sitter kvar i baksätet i vår bil.
När jag är i butiken ser jag hur Volvon blinkar genom fönstret, jag tänkte vad dryga dom är som satt på varnings blinkers.
Men när jag väl kommer ut från butiken så hör jag hur bilen även tutar. 
Då fattar jag att det var billarmet som utlöst.
Där satt Berhardsson och Orlov med en varsin öl i baksätet och såg oskyldig ut medan billarmet tjulade och tjöt. 

Billarmet hade utlöst när vi gått in i butiken, och folk hade tom öppnat bilen och frågat om dom höll på att stjäla bilen? 
Ja, det är väl väldigt vanligt att två personer brukar försöka stjäla en bil när man sitter i baksätet.. 
Jag höll på att skratta ihjäl mig. 

Kvällen fortsatte helt underbart.
Musik Quizz och På Spåret, frågor som fest kommittén hade fixat helt briljant!
Vi kom på delad första plats, men blev utslagna på en utslagsfråga, surt men sant! 


Denna dag var hur rolig och härlig som helst, och detta lag är helt otroligt, vilken sammanhållning grabbarna och respektive har!!

Hej Hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar