måndag 9 januari 2012

Toa(EJ)lätt

Men nu är det oenigheter på högnivå här hemma!
Vi har under en tid velat mellan olika toalett möbler som vi ska ha på vår lilla 1 m2 toa och även gäst toa.
Jag tycker att vi kan köpa en toalett för 500:- på Bauhaus , (den som visas nedan) medan E tycker att vi ska köpa en IFÖ.
              BATH DELUXE FLUSH WC S-LÅS

Jag ser inte själva grejen med att köpa en WC-stol (som nedan) för 3000:- som inte kommer att vara speciellt mycket utnyttjad och den kosta mer än vad materialet kostade för att göra om hela lilltoan. 
E´s argument är att man inte ska "köpa något halvdant" 
Ja, men det är väl bara att gå till sig själv, inte kollar jag vad jag sätter mig på för WC-stol när jag kommer hem till någon och ska använda toan, huvudsaken är att man kan spola i den. 

Vi kan inte prata om det, vi blir så osams och kommer ingen vart med diskussionen, men han har ett ess i ärmen och det är att han har ju jobbat på Dahl ( som säljer WC-stolar) så han kan enkelt gå in dit och beställa en stol utan min vetskap, och det hoppas jag att han INTE gör för då blir det krig älskling! 
Tyvärr så har jag världens mest envisaste man, men i denna fråga kommer jag stå på mig och visa MIN envisaste sida.

Ja, ännu är inte sista ordet sagt i denna diskussion!

3 kommentarer:

  1. Berit Gunneriusson9 januari 2012 kl. 15:34

    Vi köpte en för 750:- på Coop för några år sedan och den fungerar utmärkt både med spolning och skitning! Stå på dej .

    SvaraRadera
  2. Tack Berit, det ska jag ABSOLUT göra.!!!

    SvaraRadera
  3. Vi kör på IFÖ extra höga på båda våra toaletter. Det är bra när man är lång! :D

    SvaraRadera