tisdag 3 januari 2012


Imorse vaknade Viktor och kom över till vår säng lite ledsen, det har aldrig hänt förr. 
Han var rädd sa han, då han hade hört en hög smäll i hans rum, han vart så rädd så att han la sig under täcket.
Jag tänkte inte mer på det, just då utan antog att det var något utifrån som hade slagit i väggen. Senare på dagen kommer båda pojkarna hemspringandes från lekparken livrädda, för dom hade hört någon smäll där också? 
Jaja, det var väl säkert någon som smällde en smällare efter nyår.
Vi städade ut julen i Viktors rum och Albin var inne på hans rum och grejade. Viktor och Albins rum ligger direkt intill varandra, Albin kom hoppande in i rummet och såg livrädd ut på ögonen, jag frågar vad som hänt? Då säger han att DVD:n hade åkt in och ut, men när jag ser på den så var den inte ens på?? Han sa det om och om igen att det var ett sånt ljus, som om DVD:n åkt ut?.
Då började jag fundera på allt som hade hänt under dagen? Och nu när prinsarna skulle lägga sig var dom LIVRÄDDA för att gå in in sina rum och sova,- för det är ju alltid någon som öppnar dörren och tittar på dom säger Albin..
Vi pratar inte gärna om oförklarliga saker till pojkarna då det alltid kommer följdfrågor och jag vill kunna svara på dem. 
Så imorgon ska jag ringa till en tjej här i stan och höra om hon kan komma hit och kolla OM det finns något/någon här som gör så att vi känner oss otrygga?
 det finns säkert en logisk förklaring till allt. 

Vet inte om jag överreagerar men man börjar ju fundera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar