lördag 7 januari 2012

Jaha, har man inte ett begär så får man väl göra så att andra får det!! 
Jag bakade ChokladBiscotti efter ett recept jag fick av min underbara granne, dom blev hur goda som helst och inte lika onyttig som om man skulle smälla i sig en hel chokladkaka. Det är 70% choklad i chokladbircottin och det räknas väl som nyttigt?! 
Viktor och E bara älskade dom!!

Sen så skickade Maritha ( den underbara grannen) ett mess om att hon bakade rullrån! 
Nyfiken på vad det var gick jag in och kollade. Resultatet blev att jag kom hem med fyra Rullrånskorgar redo för att greja efterrätten till pojkarna!
Det slutade med att Albin och Viktor sprang över till Maritha och frågade om fler, för dom var så goda. 














När pojkarna sprang över gatan passade E  på att äta upp viktors korg och det blev ett herrans liv när han kom hem och upptäckte att hans korg med glass i var uppäten, så det var väl tur att dom hade med sig en hel låda till med rullrånakorgar!
Så nu blir det till att köpa ingredienser till rullrån och ha en bakkväll hos grannen!!! 
Tagen på bargärning!


En väldigt skön konversation mellan mina grabbar ikväll! 

A:- Pappa, Chipsa fick många gula kort va?? 
E: - Ja, det fick han, men han spelar inte längre med oss, han har gått till Djurgården
A: - varför då?
E: - Vet inte?
A:- Tjänar dom mer pengar i Djurgården? 
E: . Ja, det gör dom säkert.
A: - Men pappa varför spelar inte du med dom då?
E: - Dom har inte ringt och frågat mig.
A:- Nää, men det kommer säkert Barcelona att göra snart för det är ett bättre lag och där tjänar man mycket pengar.
E: , Ja, men då måste ju vi flytta till Spanien.
A: - Nääää, då får du flytta själv !
Så kommer viktor in och säger: Nä, Mamma får flytta till Barcelona och pappa spela kvar i Gävle.

 När mamma och pappa har mysbelysning på sätter Albin på sig pannlampan så att han kan rita sina spiderman teckningar! 

Viktor tyckte att pappas tröja passade perfekt, nästan som en onepice!

1 kommentar:

  1. Haha det är precis så där underbart som du beskriver det. Det är så mysigt att krypa in till er en stund och känna den underbara atmosfären, ja du skulle härt pojkarna. "Hallå" Vi skulle hämta mera rullrån. Vi har egen låda med oss. Haha dom är så underbar dom där två. Ja nu skall vi ha rullrånsbakning här på Styrbords minnsan.

    SvaraRadera