tisdag 3 januari 2012

Men nu går det spöken hos familjen Hedvall, eller är det knäpp hjärnan som spökar?
När vi skulle åka och fira nyår packade E ut allt i bilen lite halv stressad, både han och jag vet att hans Necessär låg på hallbyrån och hade för oss att den blev utpackad i bilen!
När vi kommer till stugan säger han: Men nu glömde vi Necessären hemma, hur ska jag klara mig utan den??

När vi kommer hem så märker han att necessären inte är här hemma, så han börjar leta.
Tillslut så säger han: jaha det är väl inte hela världen, den kommer väl fram. 
Jag håller på att plocka bort julen, och jag märker hur han går bärsärkargång i huset och letar den där necessären "som det inte var hela världen om den var borta".
Tillslut så ger han upp(förtillfället) och inser att den inte finns här hemma. 
Planen för dagen var att E och pojkarna skulle bada på Hällåsen och jag titta på. 
När E kommer hem säger han: Kan du ta en bil så kan jag träna efter badet, eller ska jag skjutsa hem er och sen åka och träna? 
- Ja, jag kan inte köra så du får skjutsa hem oss...jag visste vart detta skulle leda !!
Väl på badet så ser jag hur han leker och busar med barnen, vilket han brukar göra, men han brukar ALDRIG kolla på klockan. 
När dom hade badat i 45 min kommer han upp och ger mig en blöt puss, sätter sig bredvid mig och pratar, jag vet att nu kommer det.
Så säger han, - Du.... visst kan jag smyga in och träna nu, om du sitter och kolla på pojkarna.
Tänk att det visste jag redan när vi var hemma.
Självklart blev det så, vad gör man inte för sin elitidrottsman!!
.
När vi kom hem så fortsatte letandet av necessären, men ge upp och inse att den är borta! 
En Nivea deo, Tandborste, parfym och halvtom tankrämstub går väl att ersätta! 
Men tiden som han lägger ner på dessa grejer går inte att ersätta!! Så nu hoppas jag att detta letande slutar, för borta är den. 

Det sista han säger när vi ska lägga oss är : Undra vart necessären är??? 

  

2 kommentarer:

  1. Hur går det med polisen? har du kommit in på PHS? :D
    när tar du studenten därifrån isåfall? :)

    SvaraRadera
  2. hej anonym, tyvärr så har jag inte kommit in på PHS än, men hoppas innerligt på intagningen nu i Aug.

    SvaraRadera