torsdag 19 januari 2012

Vad händer?

Det värsta som finns är när barn är sjuka och har ont! 
Min lilla superhjälte har så ont i sin höft att han inte kan gå själv, jag har burit honom hela dagen, och det är klart att man gör det mer än gärna, men jag kan säga att det känns i mitt onda knä ikväll, varför ska allt komma samtidigt!!
Det som är märkligt är att igår var han som vilken kille som helst och busade, visst han haltade lite, men hade inte påtalad smärta i höften.
Jag avvaktade till Lunch med att ringa till doktorn eftersom vi var där i måndags, men jag hade turen att få prata med samma läkare som förra gången och han sa till mig att omedelbart komma in till HC för undersökning av Viktor!
Vi åkte in och doktorn berättade att Höft snuva, eller höftleds inflammation inte är så vanligt, han hade haft mellan 5-10 st under sin 20-åriga yrkestid och sjukdomsförloppen är olika.
Med uppmaning om att hålla koll på Viktors allmäntillstånd och ge ipren för smärtan, och se så att det inte blir värre, så skulle vi låta det gå över helgen och läkaren ska kontakta oss på måndag. 
Och OM det inte var bättre då eller blev sämre under helgen fick barnavdelningen på Hudiksvall ta över.
Jag vill ha tillbaka mitt energiknippe som springer vart än han ska gå, och pratar konstant om allt. 
Nu är han helt tyst, somnar lite nu och då, har ont och kan inte ta sig fram själv, detta gör så ont i mig!
Så snälla snälla låt detta vända snart, och snälla snälla låt detta inte vara något annat än en inflammation.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar