lördag 7 januari 2012

Gud vad jag längtar till en helt normal vardag. 
Pojkaran på dagis / skola , E tränar och spelar matcher och jag jobbar.
Just nu har livet har varit lite väl snällt mot mig, och det känns när jag ska sätta på mig kläderna! 
Onepice är riktigt skön att ha på sig, men en riktigt kilopåläggare också!!! 
Det var inte lika roligt att sätta på sig ett par jeans efter detta "juluppehåll!

Detta har jag varit så duktig att lyckats med:
Sockerberoende check
sugen på något mest hela tiden check
förtrånga byxor check
glåmig hy check
känner mig som en slöfock check
Inte en enda träning gjord check

Nu är det slut på alla festligheter, goda matbitar med goda efterrätter till.
Om ni bjuder hem oss på mat, servera gurkstavar och morötter till mig tack!
Igår låg jag tom att planerade att ta upp simmningen igen, har hört att dom startat en Masters grupp, det borde även funka för mitt onda knä? 
Om jag simmar två gånger i veckan kör pass på active 2-3 gånger och ev ett löp pass (när det går), då borde jag väl komma i form, och mina(minst) 5 + kg försvinner, samt att jag kommer att vara en helt osocial och tråkig vän, mamma och fru! 

Men motiverad är jag till 1000, och avundsjuk på alla som har kört igång med sin "tappa kilon efter jul" träning är jag också!..
Jag tror inte på Dieter, utan mat måste man äta för att överleva, man kanske inte behöver ta om flera gånger för att det är så himla gott, utan om man är mätt så räcker det!!
Men som man bäddar får man ligga!!!
E börjar träna på måndag, tydligen skulle dom börja med stenhårda tester, TUR att man inte är fotbollsspelare! 

Nä nu ska jag googla lite om hur man kan bli av med sockerberoendet! 
Det är INTE roligt när man kl 20.00 blir så sugen på en chokladbit att man frågar sin man, som förövrigt är på väg ut på sin joggingrunda, om han kan stanna och köpa en Marabou chokladkaka till sin sockerlåga fru, självklart gjorde han det! 
Men vart tog min  karaktär vägen??





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar