söndag 1 januari 2012

sista och första dagen

Nu är julen och nyår över, det har varit en riktigt bra vecka detta, förutom om man bortser från vissa saker!
Igår firade vi nyår i Stugan, vi räknade ut att det var 5:e året i rad som vi var i Regnsjö.
Vi började dagen med att åka på en fyrhjulings tur till Skidtjärn, vi vuxna på de stora fyrhjulingarna medan Albin och Nelly körde en varsin barnhjuling!
När barnen lekte och hade fikat klart passade vi på att smaka lite på Minttu O´boyen. 
Det var riktigt kallt ute men den varma O´boyen värmde.



När vi kom hem, röda och fina om kinderna började vi med maten.
 Maria gjorde Anti Pasti till Förrätt, 
Karin gjorde varmrätten som var helt fantastisk, det serverades Marinerad Lammrostbiff med ugnsbakade Rotfrukter och fårost, det blev hur grym som helst.
Själv så bidrog jag med en Digestive, Kesella, Hallon efterrätt som blev omtyckt!

Maria hade tyvärr glömt att det var nyår och valde att inte ha klänning på sig, då jag och Karin bar svarta fina nyårsblåsor, men det fick hon ju äta upp ett tag, ända tills hon smög iväg och bytte om till ett glitter linne, eller om det vara efter att Albin kläckte ur sig: Men ska du se ut sådär? När hon gjorde iordning sitt hår....det är kärlek på hög nivå nu!!!!






barnen firade in det nya året några timmar tidigare, med badtunna och raketer och såklart fick dom Pommac. När vi öppnade flaskan så var det fruset, men vad gjorde det det blev ju Pommacglass.??


 Så skulle man tydligen rulla sig i den lilla snön som fanns, så nu är det väl förkylningar som väntas.

Vi firade också i badtunnan. Mellan 00,00 - 04.00 satt vi där och såg på fina fyrverkerier, pratade och skrattade. Nu behöver inte jag tvätta mig på flera veckor.
Det blev inte något kort knäppta från badtunnan när vi badade,tur var väl det när vi tjejer såg ut som tre koalabjörnar!!


Första kortet på 2012, inte så vackert då jag är nyvaken, osminkad och rätt så sliten!!


Hoppas att ni har haft en bra nyårsafton!
Just nu sitter jag och funderar på lite inredningsgrejer, eftersom det snart är dags att plocka bort julen.
Jag skulle behöva ha nya lampor i köket, och skulle vara tacksam för tips, och även tips på bra sidor där man kan få inspiration!!

Hej Hå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar