torsdag 26 januari 2012

15 min senare!

Efter en dag på jobbet hoppade jag i supermorsakläderna. 
Albin skulle debutera som basketspelare. 
Klockan 17.00 var det samling på hallen, kl 16.55 åkte jag från stan för att hämta Albin på skolan och Viktor på dagis. 
Stressa till tusen kör jag mot stugsund med hopp om att farbror blå inte stod efter vägen, väl på skolan träffade jag en irriterad och arg kille som undrade varför han jämt är sist hem från fritids, diplomatisk som jag är så svarar jag: Ta en till apelsin och stoppa i munnen så du blir tyst....där blev jag 15 år igen och stressen börjar bli total då klockan är 17.00 och basketen redan börjat.
När jag kom på dagis var Viktor ute på gården (som tur var) fröknarna fick blippa ut honom och vi "sprang" till bilen, nere vid grinden märker vi att reflexvästen fortfarande var på, bara att göra om och göra rätt! 
Snabbt som bara den åkte vi till stan, kl 17.10 anlände vi till hallen med hjärtat i halsgropen, så på 15 minuter hann jag åka :Stan-stugsund, hämta skola & dagis åka Stugsund-stan igen, det var tur att det gick smidigt! 
Efter en timme med "stolta mammaminen" på läktaren begav vi oss hem som trötta hjältar! 

 

Denna dag har jag insett hur bra man egentligen har det! 
Jag blev stationerad på ett objekt idag som var väldigt intressant! 
Jag kan bara sammanfatta att man SKA INTE GNÄLLA FÖR SMÅ SAKER, FÖR MAN HAR DET JÄKLIGT BRA!! 
Ta vara på tiden man har, det enda man vet med livet är att man ska dö!!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar