måndag 16 januari 2012

Min hjälte!

Suck och pust vilken dag. 
Viktor klagade på att han hade ont i höften igår, han vaknade inatt och grät för han hade så ont, och på morgonen ville han inte gå! 
Orolig som bara den så ringde jag Jouren och fick en tid.
Vi åkte upp till Söderhamns HC , möttes vi av en tjej som skulle hjälpa oss, så sa hon: 
Ja ni är placerade här på Jourmottagningen, men ni har inte gjort ett aktivt val om listning på Hälsocentral, men ni vill väl gå här? 
Eftersom alla andra i familjen går på en annan HC så vill jag självklart att Viktor också ska vara listad där.
Då får jag till svar: Ja men då ska ni kanske ringa dit och få en tid där idag????
VAAAA, vad säger hon? 
Här kommer jag bärandes på min sjuka son som inte vill gå, och vi har läkar tid om 10 minuter och dom säger att jag ska vända mig till en annan HC...först så kände jag bara att hon måste vara helt dum som sa det, men å andra sidan så tänkte jag: Men näää, vilken jäkla dålig service och man kände sig inte välkommen för fem öre.

Så tjejen i receptionen ringde till Oxtorgets HC och bokade tid för oss så vi åkte dit och där kände man sig välkommen och mer personligt.
 Så jag ångrar inte att vi bytte tid, för den HC måste vara den bästa i Söderhamn, läkarna super och sköterskorna helt underbara!
Efter provtagning och ultraljudsundersökning visade det sig att Viktor 
hade HÖFT SNUVA, det är en lindrig höftleds inflammation så han får inte röra sig aktivt  under några dagar stackarn.
Eftermiddagen spenderade vi med Moster Sarah som bakade och lill tjorven fick lite annat att tänka på!

Så nu sitter jag i soffan och tittar på min älskade 
lilla son som har varit en riktig hjälte idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar