torsdag 12 januari 2012

Sämsta mamman eller?

Måste bara berätta vad mina småjuveler sa idag!!

Jag började med att säga: Nä grabbar ska vi åka in till stan?
Då säger Viktor: Mamma, är stan där man köper öl och vin?
Jag : Ja, men man kan ju göra annat där också.
Så säger Albin: Men mamma visst är det där ölfabriken ligger också va?
Öl fabriken frågar jag lite undrande?
Albin: Ja, där man får köpa öl och sen får man kvitton som är randiga!?

Hmmmm, jag fattade inte riktigt vad han menade så jag letade upp ett gammalt systembolags kvitto, och jag vill tillägga att jag fick leta väldigt länge! 
Tillslut så hittade jag ett, men på det fanns inte strecken på det kvittot som Albin menade.! 
Han började förklara hur det såg ut, och det visade ju sig att det var streckkoden.
Vet inte om det är streckkoder på kvittona från systembolaget, men OM det skulle vara det så blir jag rejält skraj och känner mig som världens sämsta mamma som har ett barn som tycker att stan är ett ställe där man köper öl och vin på, och den andra förknippar systemet som en ölfabrik....

Så nu när jag ska gå på stan med mina barn så kommer vi INTE att gå in på systemet utan ta nästa dörr, som går till Biblioteket och hoppas på att dom kommer att förknippa stan med något positivt, fast inne på bibiloteket finns det ju en hel del systembolags anhängare också.  


1 kommentar:

  1. Haha goingar men du är det inte streckkoden på flaskan då? Förresten kan det ju vara andra vuxna dom sett gått på ölfabriken ju. Thihi du är världens bästa mamma det kan jag intyga. <3

    SvaraRadera