söndag 12 augusti 2012

Fredags match

De senaste dagarna har vi inte varit hemma mer än 10 minuter, det har varit hem och packa om för att sedan åka till nästa destination!
I fredags var det mycket som skulle hinnas med. 

Jag och Albin gick i skogen för att plocka bär. 
Jag gick bland blåbärsriset och Albin hoppade på stenarna för att han var livrädd för ormar och fästingar..Men efter mycket tjat så började även han att plocka bär.
När jag sedan kom hem med mina blåa fingrar så åkte jag och Margit ut för att plocka svamp, hon har sina "smultronställen" dit vi åkte, men i vår förtvivlan så hade någon varit där innan och plockat "vår" svamp...
Men skam den som ger sig, Margit har riktigt svampögon och vi hittade svamp och smultron på ett annat ställe!  

Efter skogen var det bara att svida om för att åka ner till Gefle för att kolla på GIF- DIF. 
Gif anordnade tjejkväll på olearys innan matchen och där var det mat och dryck samt lite surr med "fruarna" .
Det var riktigt trevligt, tyvärr så slutade matchen inte som vi ville..Albin blev arg på Djurgårdens klack för att dom skrev så mycket och förstod inte varför inte Gefles klack inte hördes? Och han började då skrika hejja gävle...i nästan hela 2:a halvlek.
När domaren blåste av matchen så blev mina barn HELT galna och förbannade för att GIF förlorade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar