torsdag 9 augusti 2012

Vi har haft två helt underbara dagar i Leksand.
Bortskämd med god mat och god drick till!
När vi kom på tis så hade jag huvudvärken från hell efter ett tåg som var försenat med 30 min och två barn som skrek i bilen under resan mellan Gävle-Leksand!, 
 Jag tog en treo när vi kom fram, för att sedan få ett glas vin.
Viktor och farmor skulle baka blåbärspaj och Vicke var så blå och fin runt munnen och  jag skulle ta ett kort på honom. 
Med min grasiösa kroppshydda gör jag en halvsidas målnbergare rakt ner i golvet där låg jag och sprattlade som en skalbagge som inte kom upp, får ett hysteriskt skratt anfall och håller på att skämma ögonen ur mig..
När jag sedan kollar upp så ser jag Viktor gapa med munnen full med blåbär och Anna såg väldigt förvånad ut. 
Vet inte om det var mixen treo / vin eller om det var min osmidiga sida som gjorde att jag ramlade.!
Så här är bilden.


Dagen efter blev det Leksand sommarland. 
Det var första gången grabbarna var där och dom bara älskade det! 
Tim ( E´s lillebror) och Wille ( E´s styv bror) följde också med. Det var 15 grader "varmt"  i luften och grabbarna var tappra som badade. 



                                         

- Det var ju super enkelt sa Albin efter han hade åkt denna båt, 
men efter att ha zoomat bilden så tycker jag att den talar ett annat språk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar