söndag 12 augusti 2012

Ryktet går....

Med bilen packad till bredden, musiken på högvolym och barnen hos mormor och morfar åkte vi med Tobias och Maria för att spendera en natt på Dödmasskär..
Eftersom vi har haft en hektisk sommar med köksbygge, fotboll och en massa andra saker så kände jag och E för att bara vara och ha lite egentid, vilket är välbehövligt.
Så i goda vänners sällskap släppte vi loss och hade en helt underbar kväll/ natt med en massas skratt!

Vi gjorde en wok på en Muurikka,har aldrig grillat på en sån men guuud så gott det blev! 
Medan grabbarna var grillmästare så tog jag det lugnt och bara njöt av stunden, och det var riktigt härligt. 
När jag gick ner på bryggan så kom denna fisk simandes, tror att den har varit utsatt för en brutal misshandel, troligen av en gädda då ögat nästan pluttat ut och svansen ej fanns.

Vi spelade ett helt hysteriskt roligt spel som heter ryktet går, jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge, det gjorde ont i käk och magmusklerna.
Det går ut på att man får ett hemligt ord, som man på nästa sida ska rita sedan skickar jag blocket vidare till vänster och den personen ska gissa vad jag ritat och så håller man på tills man får tillbaka sitt block.
Som ovan, jag hade KROPPSBYGGARE som hemligt ord; Emil ritar då....en kroppsbyggare, men Maria gissar att Emil har ritat: Magsjuka...det vart helt galna ritningar och gissningar....så detta spel kommer att införskaffas väldigt snart!!


Här har Maria "picasso" Blomqvist ritat en luftmadrass, som vi gissade att det var en gravsten. 
-Ser väl vem som helst att en person blåser upp en madrass..säger Maria!


Framåt småtimmarna eldade vi upp bastun, lyssnade på musik, dansade och badade i havet hela natten lång, och vi kände oss som 20 igen!
Idag så har man varit trött men gårdagen var helt fantastisk och något som man verkligen lever länge på! 
Jag är så  lycklig lottad att jag har så underbara vänner...vad hade man gjort utan dom ???

" Många människor kommer och går, men bara äkta vänner lämnar avtryck i hjärtat" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar