måndag 27 augusti 2012

Alla dessa måsten!

Härligt med en LEDIG måndag, men är man ledig??!
Jag och Viktor har varit på Ögonmottagningen i Huddik och där gick allt lysande bra! 
Doktorn blev imponerad av honom eftersom han klockrent kunde alla bokstäver. 

När jag kom hem så börjar jag känna alla måsten, städa, damma, putsa och baka, men är samtidigt otroligt trött eftersom jag rivstartade jobbet med en helvecka plus jobbar helg..
Sist när jag var ner och träffade de andras respektive i laget så började vi prata om hur man komprimerar ihop tiden och alla som hade barn, hus och jobb hade också städhjälp.. och jag känner att det ABSOLUT skulle vara ett alternativ för oss oxå så att man har möjlighet att spara tid och ork samt att man behöver inte behöver känna sig stressade under de få lediga dagar man har.

Ikväll är det fotboll för Albin och Viktor kl 18:00, föräldramöte på simningen med oss ledare kl 18:30. imorgon har E match kl 17:00, jag jobbar kväll och Albin har första träningen med U9 laget, livets puzzel puzzel. 

Sen så har jag ångest över hur jag skall gör när jag fyller 30? 
fest eller inte fest? Jag har varit inne på fest och kommit ganska långt i planerna, men börjar nu tycka att det skulle vara ganska så skönt om bara jag, E och barnen åkte iväg på en lite weekend, och sedan bjuda på tårta och kaffe för de närmsta..jag får se vad som händer?...

Det är kanske detta som kallas MÅNDAGS ÅNGEST, eller 30 års kris kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar