onsdag 15 augusti 2012

I fokus

Idag har en annan i vår familj stått i fokus, tyvärr kan jag inte säga mer än så just nu..men om man läser Hälsinge Kuriren på tisdag så får man svaret!


Efter "mötet" på morgonen åkte vi in till stan för att "fira". 
Efter en lång lunch med en fd kollega och gott fika så gick vi på biblioteket.
Påvägen hem så mötte vi min farmor och gav henne skjuts hem, och som ALLTID när man träffar henne så blir det tjat om fika, och det går inte att säga NEJ utan då fick vi så snällt åka upp till henne och fika IGEN..



Eftersom det var en sån värme idag så skulle vi åka till Färsjön och bada, men Viktor valde att vara kvar hos "gam-farmor" för att bygga puzzel och laga mat!
 Önskar att jag också var så pigg som hon är vid 84 års ålder!



Tro det eller ej, men idag så kom årets första dopp för mig.  
Jag tyckte så synd om Albin som fick bada själv, så tillslut så fick jag trockla av mig kläderna och smyga ner till strandkanten. Jag var ju inte så sugen på att stå där som badkrukan jag är och låta Albin komma och skvätta ner mig, så det var bara att traska rakt ner i vattnet, det var faktiskt inte så kallt men tyvärr så kryllade det av äckliga och säkert farliga fiskar..tycker mycket bättre om uppvärmda pooler där man ser botten och garanterat fiskfria! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar