lördag 25 augusti 2012

Glädjerus!

Vilket nervdrama det var igår under matchen!
Jag och grabbarna hade laddat upp med hemmagjord pizza, godis och dricka!
När vi sitter och äter så kommer Albin och Viktors kompis för att dom skulle byta lite fotbollskort, så det blev inte så mycket fredagsmys med pojkarna, eftersom det är MYCKET roligare att byta fotbollskort med en kompis istället för att sitta med trök mamma och mysa
Så där satt jag och funderade på att såhär kommer det ju att bli om inte allt för många år...HALLÅ ska JAG ta ett steg tillbaka och MINA underbara grabbar prioriterar kompisar istället för mysfredag med mamma och pappa?..hoppas INTE!

15 minuter innan den viktiga matchen sÃ¥ kom det tvÃ¥ kompisar till sÃ¥ det var det 5 grabbar hemma, och när matchen började sÃ¥ satt det 5 överlyckliga grabbar i soffan och gallskrek och hejjade fram gävle. Jag plockade fram godis och dricka till dom, och gissa om dom hade en RIKTIG grabbkväll!  

Men bäst var det när E visades i TV rutan då skrek dom och hoppade framför TV:n, och skrek hejaramsan heja Emil Hedvall Heja Emil Hedvall det var sååå underbart att se och höra!
Albin och Viktor briljerade lite med att säga de andra lagkamraternas namn dom kallade Orlov för Jakobsson, sÃ¥ det blev Bernhardsson, Jakobsson och Hugosson som var de största idolerna, OCH E sÃ¥klart. 
Jag gick ut i köket för att pratat med min underbara granne, och då fick jag direktreferat från vardagsrummet, och dom blev VÄLDIGT arg på Örebro eftersom dom filmade så mycket, och när Jens blev skadad så lät det som om dom skulle hoppa in i TV:n för att plåstra om honom!

Efter att matchen blev klar så applåderade grabbarna Gefle och tackade för en god match!
Jag applÃ¥derade grabbarna och tackade för en URMYSIG kväll som gav mig sÃ¥ mycket energi och glädje! 
HOPPAS att det fortsätter sÃ¥ att mina grabbar tar med sig sina kompisar och kommer hem till OSS och lÃ¥ter OSS vara delaktig i deras intressen och roligheter, för det mÃ¥ste väl vara ett kvitto pÃ¥ att man har uppfostrat dom rätt med kärlek!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar