tisdag 30 juli 2013

Fotboll för hela slanten!

Vilken helt fantastisk helg vi haft!! 

Eller egentligen så började väl euforin redan på Torsdagen när GIF vinner med 4-0 mot Cyprioterna och är vidare till omg. 3 i Euro Leauge.
På fredagen var det dags för Albin att debutera i sin första fotbollsturnering , LIFP-cupen i Ljudal.
När vi var på väg upp så hade Stugsunds U9 redan vunnit (enligt honom), och med största sannolikhet så var det bara att gå ut på planen och hämta pokalen, Albin var så snäll att han även lovade Viktor att han oxå skulle få känna på pokalen. 
Men ACK så fel det kan bli.

 Förlust i 1:a matchen med udda mål, sedan blev det vinst 2 matcher och i kvarten på Söndagen blev dom utslagna på straffar, killarna låg på gräset och tårarna rann att trösta dom var omöjligt, man kan säga att Stugsund har ett u9-lag med vinnarskallar.
Sedan var det dags för match om 3:e pris, mot Norrala, DERBY på gång.
Det stod 2-2, sedan blev det 5 min förlängning, och det stod fortfarande 2-2 så det skulle avgöras på STRAFFAR igen, grabbarna (och föräldrarna) var riktigt nervösa.

Som tur var så vann dom straffdramat och dom fick en fin bronspeng. 


Efter matchen så åkte vi direkt till Gävle för att kolla på E som skulle stå matchen mot 
Malmö FF. 
Först ett straffdrama i Ljusdal sedan 90 min med konstanta lökringar och nerverna utanpå, undra på att man börjar se gammal ut.
När line-upen skulle börja hade jag gärna vela kräkas av nervositet...
Men det gick ju bra, Gävle spelade en helt otroligt bra fotboll, det var UNDERHÅLLANDE och jag lovar att det inte var någon på läktaren som kunde säga att GIF var "tråkiga Gävle". Malmö var totalt utspelade! 



Matchen slutade 2-0 och E fick behålla NOLLAN, så himla härligt och han är så himla värd detta efter allt slit.
Han blev även utsedd till matchenslirare och fick en jättefin Tassimomaskin, så nästa gång allt känns tungt så skall jag bjuda honom på en kopp kaffe från Tassimo och be honom känna den härliga känslan som han hade när han fick maskinen!!! 


Inatt åker E till Azerbajdzjan och kommer hem på fredag, sedan åker han iväg på Lördag till Åtvidaberg och kommer hem Söndag natt, så jag kan lova att jag vet hur det känns att vara ensamstående.
Jo sa jag även att detta är min första vecka tillbaka på jobbet, OCH jag jobbar helg samt att vi inte har fritids fören nästa vecka så tusen tusen tack till mina vänner som är så förstående och ställer upp och har grabbarna...livet går i 200! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar