tisdag 9 juli 2013

Men jaaaaa!!!


Nu har det varit semester, båda här, där och hemma, känns i "lovehandels" och den goda maten har satt sina mjuka spår!!
Jag haft fullt upp med att bara NJUTA av ledigheten och haft strandhugg, vinkvällar,poolhäng och bara varit med mina juveler!
E har dock varit borta största delen av denna månad, så jag får spendera semester som fotbollsänka.

Igår var jag till Sjukgymnasten och jag var inte alls laddad för att träffa honom för jag trodde att det bara skulle vara lite nya övningar och motivationen var på 0! 

Men när vi kommer in i Gymmet så säger han: 
- Jag tänkte att vi skulle börja löpa...
Jag fick ruska om skallen för att försäkra mig att inte någon vaxpropp satt för örat..hörde jag rätt....LÖPA??
Jag kände mig som när Tom äntligen får tag på Jerry!!

Jag ställer mig på löpbandet och går fort sedan ska jag öka för att ta det första löpsteget, jag var sjukt nervös över att han skulle få fånga mig i luften.
Men det gick jäkligt bra, visst flåst är väl inte det bästa men det tränar jag upp! 

Sjukgymnasten säger till mig:
- Jag kollar bakifrån hur du sätter i foten..
Min tanke var:
- Men stackare, akta så du inte blir sjösjuk när röven hoppar uppochner..
det blev ca 5 min löpning för att sedan gå in och kolla lite nya övningar.
Jag svävade på moln över framstegen, vi gjorde även bencurl och där blev han imponerad över att jag var så stark...så nu får jag börja lägga på lite vikter! 

Jag är överlycklig och motivationen är tillbaka!!

Ikväll skall jag göra något jag ALDRIG trodde jag skulle göra, resultatet kommer att visas!
Imorgon åker vi till havet för att spendera en natt med våra underbara vänner!   
På tordag är det dags för Euroleague då är vi några familjer från Söderhamn som åker till Sundsvall för att hejja fram GIF.
Fredag är en förberedelsedag och det sista fixen inför det stundande bröllopet.
På Lördag är det Millan och Lars stora dag och Bröllop, längat så himl mycket ska bli sjukt roligt! 




    

2 kommentarer:

  1. Äntligen!! Vad glad jag bllir för din skull! Värt allt hårt slit! Ses på torsdag gumman! Kram I

    SvaraRadera
  2. Tack Ida, ja det känns riktigt skönt!
    Absolut så ses vi på Torsdag, åker du upp med bussen?? Kram kram

    SvaraRadera