måndag 26 augusti 2013

På alla fyra i frukten!!

Jag och E åkte lite smått stressad för att handla inför middagen i Lördags.
Allt var lagt i vagnen, men när vi kommer till kassan så kommer jag på att vi inte tagit rödlök.

Jag staplade iväg med mina kilklacksskor till frukt och grönt, tar sikte på rödlöken, råkar trampa på en potatis som ligger väl kamouflerad på golvet ...sedan känner jag hur jag tappar fotfästet och jag börjar vobbla, jag gör allt för att hålla mig på benen. I ena handen hade jag plånbok och telefon och i den andra solglasögon. Inom ett ögonblick så flög alla saker ur händerna och jag flög som Bathmam över ICA´s golv, landningen kan jag inte skryta med då det dunsade så högt så att E hörde det från kassan. 
Där står jag på alla fyra och ser hur 4 personer står med öppna munnar och ser minst lika förvånad ut som jag, en undrar; 
- Men hur gick det? 
Snabbt som bara den så samlar jag ihop sakerna och låtsas vara helt oberörd och säger; 
- Det är ingen fara med mig.
I samma stund ser jag E komma med vagnen lugnt runt hörnet och utbrister: 
- Men vad har du nu lyckats med?
Det hysteriska skrattet kom och jag fick berätta händelsen för honom. 
Med såriga knän och onda armbågar hade jag gärna fortsatt min flygresa rakt ut i bilen, med istället fick jag gå till kassan och känna av den pinsamma situationen.   

 

Fy farao för potatis på golv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar