onsdag 21 augusti 2013

Nervös? För vad?

Vicke lillkille har varit i farten igen och förgyllt min vardag !

I söndags, dagen innan den lille skulle börja Åk 1 frågade jag honom om han var nervös?
Till svar så får jag:
- Ja mamma jag är nervös, tror du att vi kan träna lite? 
Hmmm, hur ska jag lösa detta, träna? och dagen innan skolstart han kan redan läsa och skriva?
Så jag frågar honom vad vi ska träna på??
Han kollar på mig som om jag var knäpp i huvudet och säger.
- Ja, men mamma kan vi inte träna inlägg det är ju Lilla Barnenshus-ligan imorgon.
 Att han började skolan brydde han sig inte ett dugg om, utan det var Barnenshus-ligan som var det primära!
Första skoldagen gick hur bra som helst och en mallig liten kille kom hem

 

Min syster har sagt länge att hon haft ett paket åt grabbarna och igår kom hon med paketet, tyvärr vid läggdags. 
Dom små fick snällt vänta tills dom vaknade idag!
Förväntningarna var skyhöga och i morse när dom vaknade låg det 2,2 kg  DUMLE i soffan som hon vunnit.
Vicke blev överlycklig medan Albin berättade att han inte tyckte om Dumle och Vicke fick allt själv,
Mamma frågade vad han ska med all den Dumle till?
...han funderara och säger: 

Men mormor, när jag ska åka ner och kolla på AIK-Gefle så ska jag ha med mig all Dumle och när Gefle gör mål så kan jag kasta ut Dumle på läktaren så det blir ett godisregn!! 
Så nu hoppas jag att GIF gör en massa herrans mål om 2 veckor så att jag slipper gå till tandläkaren med min minsta och laga en massa hål i tänderna!!! 


Barn är bara för härliga!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar