torsdag 27 januari 2011

Småstadsliv + Bröllopsfest = Sant

Nu har all stress och planerande äntligen lagt sig!
Det var hur roligt som helst på vår bröllopsfest, allt gick som planerat, förutom att E fick magsjuka natten mellan Fred-lör, så det var bara till att ordna allt själv, ja eller med hjälp av Karro, Mats, Mamma, Vivan och Sarah! Tack för att det finns räddare i nöden!
Men klockan 18,00 stod han på Altorp och hälsade alla gäster välkomna!

Jag hade en dukning i huvudet, och det blev just så som jag hade tänkte mig, vita dukar, silverfat med vita blockljus på och murgröna..och mina hemma gjorda ljuslyktor med namn på!
Ja kvällen var riktigt lyckad, jag dansade så mycket att jag fått blånaglar, eller det kanske kan bero på att jag inte kan dansa styrdans....;)

Jag/vi blev så förvånad när Småstadslivs tjejerna Agneta Patrull och Johanna Andersson dök upp på scenen, jag tror inte att jag har skrattat så mycket i hela mitt liv!
Också drev dom ju med oss så klart...kommentaren Agneta Patrull sa till E var KLOCKREN!:

- Men Johanna, är inte det där den där Emil som vi masserade röven på på Ålands båten??
Joooo, han som hade så ont för han har suttit och nött på bänken säsong efter säsong...Kan lova att det blev ett JUBEL i lokalen!
Jag länkar till Småstadslivs blogginlägg om vår föreställning här .
TACK våra fantastiska vänner för denna överraskning det kommer vi komma ihåg hela livet!

Innan småstadsliv kom på scen så var det Albin som stod där.
Han klättrade upp på scen och klappade händerna och sa - Ursäkta men nu ska ni få se hur man dansar....
Musikerna satt på Sean banan och sär hade jag en son som showade och dansade så att jag började att grina och skratta om vartannat....som TUR var så filmade vi allt, och det var en fröjd att se på, tror jag att alla som var där kan hålla med om!!!
Han som är så blyg egentligen, det var starka gjort av honom!

Nu har vi fantastiska minnen att se tillbaka på, först vårt mysiga bröllop, sen den oförglömliga festen där alla fick se ett bildspel på från tidiga morgonen när vi klev upp på bröllopsmorgonen, vigseln på arlanda, och semestern i Thailand, visst dom fick inte vara med vid själva vigsel akten men dom som var på festen fick uppleva och se allt " bakom kulisserna" före och efter vigseln och det var så vi ville ha det!!....

Ha det så bra, det ska jag ha! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar