tisdag 4 maj 2010

SJUKT!

CANCER, är ett ord som jag har varit rädd för med det är inte någon som jag känner som har fått det heller, ända tills nu, Världens mest livs galda människa, mer positiv och härlig människa får man leta länge efter, han tar dagen som den kommer, skrattet är aldrig långt borta och har aldrig varit sjuk förr! Han har drabbats, det känns så himla ofattbart att det har kommit till honom, har just blivit farfar och bara njuter av det!!
Men jag har en stark känsla av att detta kommer att gå bra för honom, hans prognos är lungcancer, och hur mkt den har spridit sig vet man tyvärr inte i dagsläge!
Det känns helt sjukt, man tror att alla kommer att vara här förevigt, men så är tyvärr inte fallet, och som jag skrivit tidigare så ska man ABSOLUT inte ta någon förgivet, man ska vara glad för varje minut man har tillsammans, och ännu mer påtagligt kom det nu!
Men jag lever på hoppet att det kommer att gå bra för honom,och magkänslan är det samma..

Ja nu är denna dag tillända och jag får se tillbaka på gårdagen, leva i nuet och drömma om morgondagen...för man skall leva varje sekund, man kan TYVÄRR inte spola tillbaka tiden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar