fredag 20 augusti 2010

Rättigheter och Tråkigheter!

Nu har jag varit på rättegång i Sundsvall,det gick ju fort!
Jag såg han som bråkade med mig och berättade min historia, tog väl ca 15 minuter, men det var dryga 15 min då det var en tolk som pratade exakt sammtidigt som mig, det känndes som om jag pratade svensk polska, för ALLT jag sa blev DIREKT översatt!!
Han bara satt ner med huvudet och tittade i tomma intet.undra om han skämmdes eller om han bara tyckte att jag var knäpp som anmält honom, men man ska inte slå tjejer!!!

Så 1,5 timmes bil färd för 15 min rättegång, skapligt onödigt för oss skattebetalare måste jag säga, men så är lagen!


Saker och ting händer så fort!
Från den ena dagen till den andra får man reda på saker som förändrar hela tillvaron.
Man går och funderar och funderar sammtidigt som man vet att allt kommer att bli bra så finns det ändå någon % på att det inte kommer att gå bra...det är den % jag vill ska försvinna..NUUU.

bara ännu en gång man fattar att livet är så skört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar