lördag 23 januari 2010

Helg!

Idag är det lördag och i natt så spydde min son Albin ner HELA badrummet, det var riktigt obehagligt att det kan komma så mycket ur en sådan liten kropp!!
Stackaren grinade och var jätte ledsen och rädd, men som tur var så blev det bara en REJÄL gång! Så jag vet inte om det var magsjuka eller bara något som var tillfälligt för ingen annan i familjen har fått det!
Emil var den som fick spendera 1 timme i badrummet för att städa undan allt, och det var ABSOLUT rent i badrummet när jag klev upp i morse, jätte skönt!!

Tror att hela familjen sov till 10,30 idag hur mysigt som helst!
Barnen var så snälla och tittade på barnprogram så att jag å älsklingen fick ligga och dra oss lite längre!

Sedan bar det av till gymmet och körde en timme, och då var Emil med så det var jätte skoj att träna tillsammans!
Barnen fick vara hemma med min 81-åriga farmor som är så oförskämt pigg för sin ålder, önskar att jag oxå kan bowla 3 gånger i veckan när jag är 81!

Det ROLIGASTE som jag hörde idag var en händelse som utspelade sig igår då en granne i stugan som jobbar i skogen med timmer,Danne satt & körde kranen, då hans praktikant började att vifta med händerna!?
Han tänkte :" är han knäpp eller"
Men när Danne började att se sig omkring så såg han att hans hundvalp hade ståndskall på en älg!
Dannne "rambo" persson kastade sig ut ur hytten för att rädda sin hundvalp, problemet var då att älgen gick till attack mot Danne, " rambo" hoppade in i förarhytten och hämtade en yxa, och sedan gick han till attack mot älgen och satt yxan rätt i huvudet på älgen, sedan var det en älg mindre i vår skog!!!
Sånt händer ju bara här och han!!!

Just nu så ligger mina små godingar i badet och myser, för att sedan få lite lördags mys med oss!!
Sen får jag och darlingen ha vårt mys när barnen sommnat, med lite mousserande vin och god mat!!

Imorgon börjar Albin på simlekis ska bli hur roligt som helst att vara med och se honom, och imorgon åker emil till Cypern på träningsläger i 7 dagar :( kommer att bli tomt utan honom, men vi kommer nog att ha det bra ändå, det är ju aldrig fel att längta lite!!

Age quod agis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar