lördag 30 januari 2010

SNÖ, SNÖ, SNÖ!!

Förstår inte varför Kung Bore inte kan släppa taget om detta snöande!
Fyyyyy vad mycket det har kommit nu, som tur är så har mina snälla grannar hjälpt mig/oss att skotta av gården, ja dom SNÄLLA grannarna, dom andra nötterna stod i fönstret och tittade på när Lars skottade gården...varför är man inte förvånad?

Det har kännts jätte jobbigt nu när emil har varit borta det är ju typiskt att just ALLT ska hända denna vecka: Snö, kylen trasig, jag har jobbat VARJE dag och krånglat med barnvakt och dagis, det är så typiskt!!
Det som är så "bra" med detta är att man verkligen inser hur mycket man älskar sin partner när den är borta, nu saknar jag och pojkarna Emil så otroligt mycket, men det är bara 3 nätter kvar tills jag får sussa med honom!!

Igår så jobbade jag på Hällåsen och det är ju som vanligt hur roligt som helst!
Igår vart det en riktig räddar dag, först fick jag hoppa i och fiska upp en tjej som trodde att hon kunde simma, sen så fick Mattias som jag jobbade med hoppa i efter en kille som oxå trodde att han kunde simma, men det är ju därför man har detta jobb, för att rädda liv! Efter att ha jobbat klart så var det bara att åka hem och skotta lite, för att lasta i sommar däckerna i saaben...för igår kom den nya bilen, åhh den var super fin en v50, känndes lite vemodigt att lämna pärlan på bil affären vi har ju trots allt haft "henne" i 5 år!!

När jag sedan kom upp till stugan så var det inte den bästa stämmningen där...som vanligt så satt pappa å kolla på tv:n eller kolla, mest zappa mellan alla kanaler, mamma var allmänt less och jag förstår henne till 100%...

pojkarna och jag gick och la oss tidigt redan vid kl 21, och det var super skönt!!

Nu är jag på simhallen och jobbar, får se hur mycket det blir nästa vecka?!

hej å hå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar