måndag 27 februari 2012

2 nätter på mentalsjukhus!

Har varit i Sundsvall och jobbat, vi var 10 st "likasinnade" från olika kontor runt om i Norr som jobbade under två dagar och det gav ett riktigt bra resultat. 
Inte bara på jobb fronten utan vi fick även möjlighet att utbyta lite erfarenheter. 

Efter första dagen inkvarterades vi på Sidsjö hotell och Vandrarhem, när vi kom in började vi spekulera vad det hade varit för verksamhet där innan, jag sa Mentalsjukhus, en annan skola, vi hade även militäranläggning som förslag.
Jag och Pillan fick dela rum, och efter en genomgång av dagen lade vi oss i sängen för att sova. 
Direkt när jag la mig i sängen fick jag ett tryck över bröstet, så som man kan få vid Ångest, men jag har ju inte ångest??
Tänkte inte så mycket mer på det, jag kan säga att jag sov riktigt dåligt den natten med massa mardrömmar och tårar! 
Pillan vaknar på natten av att någon satt sig vid fotändan på hennes säng och sedan hade någon sagt: ÖÖHHHHH högt och tydligt, och det var INTE jag.
Efter händelsen började jag googla på Sidsjö, och det visade sig vara ett gammalt mentalsjukhus, ett av Sveriges största och dom genomförde även 
lobotomi under några år. 
Mentalsjukhuset lades ner 2001.
 Det visade sig att jag och Pillan låg i en gammal isoleringscell! 
Samma visa var det natten efter, då vaknade båda jag och pillan samtidigt och kände att vi inte var själv i rum 207, det var riktigt läskigt, vi hörde även någon som gick i korridoren vid 04.15 , vi hade lampan tänd hela natten....sedan visade det sig att vi inte var dom enda som hade svårt att sova samt hört konstiga saker.  
Här kan man läsa mer om det. SIDSJÖ MENTALSJUKHUS.
tack men nej tack jag kommer aldrig att sova där igen!!



Detta är vår vy från vårt fönstret, tänk vad många som
tittat ut här och längtat efter friheten.

Våran isoleringscell....men en intagen :)



Undra om detta är ett hemmabygge?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar