tisdag 14 februari 2012

Alla hjärnskakningarnas dag!

Alla fjärtans dag, eller vad ska man säga? 
Dagen började med 06.30 då jag jobbade på Simhallen, och kl 9 fick jag stressa iväg till ett turbulent möte! 
Tyvärr hade jag inte varit förutseende och köpt någon alla hjärtansdag present till E, så min tanke var att jag skulle åka ner på stan och köpa det efter jobbet!
Själv så hade jag inte några förväntningar alls på dagen, då han förra året köpte underkläder som han vid ett senare städ tillfälle lyckades slänga!
Lyckligtvis hade han ännu en gång köpt underkläder, men denna gång var jag riktigt snabb att plocka ur dom ur paketet för att förebygga att städmani skulle utlösas.

Själv hittade lite delikatesser på Lilli´s smakeri och sedan fortsatte jag till grönaskyltens smakeri för att köpa Mousserande Rosé vin. 
Ett perfekt paket till E för att få en härlig alla hjärtans dag i bubbelpoolen!!

Med påsen i bilen och andan i halsen skyndade jag mig och hämta pojkarna. 
När jag sitter i bilen så ringer min telefon, och det är från E, då började jag ana oro, han skulle ha tränat kl 15:30....jag hör en liten konstig röst i telefonen som säger att han är påväg hem? OK, varför då? 
Då visar det sig att han har fått en boll i ansiktet på nära håll och har troligen en hjärnskakning !!
Jaja, tänkte jag det är säkert inte någon fara för badningen...men så fel jag hade.
Bilen körde upp på uppfarten och ut kom en slagen hjälte, när han klev in genom dörren såg det ut som om han hade mött gladiatorn Hero i en duell, läppen svullen, näsan intryckt och ögonen stod åt alla håll, men tyvärr inte åt det hållet som mitt paket stod i för det såg han inte...mitt hopp började tryta och mina planer ändrades väldigt fort!
istället för en mysig alla hjärtans kväll åkte jag och Viktor och handlade, när jag kom hem låg han på soffan och sov, vilket han garanterat kommer att göra HELA kvällen! 
Men det som är viktigast är att han mår bra!! 


 Viktor hade limmat på ett grönt hjärta på kinden för att fira alla hjärtans dag när han var på dagis, han var så stolt över det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar