tisdag 21 februari 2012

sol blev Rosa och vitt

Tänka vad ledighet och sol kan göra med hemmet.
Jag var in på ett möte på jobbet idag, sen hade jag planerat att jag skulle träna lite.
Från kontoret och till gymmet hände det något med mina planer. 
Väl på gymparkeringen backade jag ut bilen och styrde den hemåt, jag hade lite ångest och kände hur semlan som jag åt på jobbet började växa runt midjan.
När jag kom hem slängde jag ut mattorna och började storstäda, och till E´s förfasan dammade jag även listerna. 
Endorfinet och inspirationen flödade här hemma, och så effektiv jag kände mig, jag tyckte nästan att semlan började försvinna runt midjan.
 När allt var klart så kände jag bara att det saknades FÄRG i köket.
Jag styrde kosan till en affär där man kan förändra ett helt hem med en rimlig summa pengar. 
Här kommer resultatet, det blev gammelrosa och vitt, samt nya krukor i fönstret.




Blockljus och Hortensia i köksfönstret är nya, får se hur länge blomman lever!? 



En mysig burk i gammelrosa och rosor .
Rosa duk, blomman och "skorpcylindern" pryder nu brickan. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar