söndag 12 februari 2012

städtant från Hell!

Idag fick jag agera en snäll vakt, nämligen badvakt! Ett jobb som är riktigt roligt och omväxlande!

När jag ringde hem vid 12 för att höra vad mina juveler hade för sig svarade en lätt irriterad och förkyld man.
Jag frågade snällt vad dom gjorde och till svar fick jag:
- Pojkarna spelar dator och jag dammar!
VA, varför är ni inte ute i det fina vädret frågar jag. sen säger Emil a.k.a städtanten från hell 
-Men tror du vi har ett rent hus?? 
Min snälla röst blev plötslig mer allvarsam och jag svara honom: 
- Jag dammsuger MINST 2 gg/ veckan och sen dammar jag och torkar golven MINST 1 gg/ vecka, senast jag dammade var i torsdags.
Då säger städtanten från hell: Ja men inte kan du ha dammat listerna och HELA huset, för det är hur mycket damm som helst!!
OK, jag kanske inte tog listerna eftersom jag har jobbat mån-sön och ville även umgås med mina barn...sorry!

Men eftersom han är så duktig på att städa och damma så kan han nu överta den sysslan i hemmet, inte mig emot! och på köpet får han även en dammvippa och ett förkläde som matchar!!!   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar