torsdag 2 februari 2012

Det snurrande korrhjulet!

Nu är karusellen igång på riktigt, träning, planering och jobb! 
På lördag spelar GIF sin första träningsmatch i Örebro, ska bli spännande och se hur det går, jag kan avslöja att försäsongsträningen har varit riktigt hård ( i alla fall för E) och så vältränad som E är nu vet jag inte om jag sett honom! Men det resulterar i att det är HAN som somnar på soffan nu för tiden och han har inte så mycket ork till annat, och det kan jag förstå!
Hoppas att det kommer att ge ett bra resultat på planen!




Jag läste en tidning igår ang hur man kan se på magen/kroppen om det är en tjej eller kille som ligger och gror där! 
Jag är INTE gravid för den som undrar, utan denna tidning fanns i ett väntrum som jag satt i! 
När jag började läsa så blev jag full i skratt och tänkte tillbaka på mina graviditeter, om man skulle gå efter vad som stod där så skulle vi ha två tjejer! 

1. Om du väntar en flicka kommer du uppleva dig själv som mindre vacker i spegeln, eftersom det sägs att flickor tar mammans skönhet...jag kände mig så ful så jag inte ville se mitt ansikte i segeln pluffsig och grå. så då skulle jag haft en TJEJ.?

2: Om du gör ringtestet så ska ringen pendla om det är en tjej och cirkulera om det är en kille: 
Kommer ihåg att vi gjorde det och om jag inte missminner mig så pendlade min ring: TJEJ.

3. Om du har en toppig mage väntar du en pojk: Min mage var då så rund och stor: TJEJ!!
Fast det är klart hela jag var stor och rund, när vågen visade 0.1 ton på förlossningen när vi skulle få Albin beslöt jag mig för att jag ALDRIG skulle komma till den vikten igen, han vägde i och för sig 5430g och var 58 cm lång så mycket försvann där !! 

4. Om du väntar en tjej kommer du  må illa, medan den som väntar en pojke oftast inte mår lika illa: jag kräktes så mycket så att jag inte kunde jobba
TJEJ

Visst allt är relativt och roligt att läsa men att ha "EXTAR SPECIAL: DETTA KÖN FÅR DU" i en gravidtidning är kanske lite att ta i ?!
Man suger ju i sig allt när man är gravid, och framför allt när det blir på tal om vilket kön det är! 

Något som stämde för oss på båda pojkarna var var kines kalendern, men det är klart det är ju 50/50 på att det ska bli rätt!  

Hej hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar