onsdag 8 februari 2012

Hjärtekross.

Denna teckning låg på köksbänken när jag kom hem efter jobbet igår. 
I första anblicken så tyckte jag att det var ett fint hjärta som Albin gjort. 
När jag kollade närmre såg jag att det var ett brustit hjärta som gråter. 
Lite oroligt frågade jag om det hade hänt något på skolan? 

Min lilla romantiker berättade då att Hilma hade gjort slut med honom, men sen hade hon gett honom en puss och ångrat sig och ville vara ihop med honom igen, och då hade hans hjärta brustig. 
När jag vaknade i morse letade jag teckningen för att titta på den igen, men hittade inte den någon stans. 
När Albin kom hem från skolan frågade han mig om jag hade tittat under min kudde? 
Han hade lagt teckningen under min kudde när jag låg och sov, för han ville att jag skulle sätta upp den på sovrumsdörren. 
Hmmmm, tycker han att mitt hjärta är brustet, eller vill han bara lugna moders hjärtat.?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar