måndag 3 juni 2013

Nu blev det mycket!

Denna helg har gått till historien!! 

På fredagen när solen sken och det var högsommarvärmen skulle vi och två par till Maria och Pär på middag och vuxen poolparty! 
Vi åt mat,pratade, skrattade och hade det så himla underbart, sedan var det dags att hoppa ner i poolen, och där satt vi tills vi såg ut som svampar, dock väldigt törstiga svampar. 
Kl 04:00 klev vi upp ur poolen och ögonen gick i kors, men det var en helt fantastisk kväll

Emil och jag kom hem vid 05, och kl 10 , började jag min färd till Brandstationen då vi skulle fira Camillas möhippa, min cykel har väl aldrig varit så himla använd som den varit sedan Matstafetten. 


Vi mötte upp Millan, eller Laura Craft på stationen, Erik och Christer 
var så snälla och hjälpte till att genomföra detta. 
Millan hade ögonbindel på sig under påklädnaden och visste väl inte riktigt vart hon befann sig, bara att två män höll på att klä på henne!
Sedan var det dags att genomföra ett riktigt brandmanstest, hon fick gå i 9 minuter med full utrustning i lutning och i rejäl fart, tuberna på ryggen väger 20 kg.. 
Hon klarade av det hur bra som helst, och fick ett intyg om hon vill söka till brandman! 
När de andra åkte på lunch och lite uppdrag så åkte Jag, E och Lantto till Johan och Johannas dop för Milton, men innan det hade vi skjutsat Albin på kalas, när vi åker ut från gården så har vi PUNKA på bilen, hmmmmm stressad Japp!

När vi kom till dopet så var det helt fantastiskt och all stress försvann och ett sånt vackert dop i en sån underbar miljö!
Johanna och Ewa hade bakat ett fika bord som var enormt!
Vi var tyvärr tvungna att avrunda lite för tidigt tycker jag, eftersom det var dags att fortsätta med Möippan. 

Det blev ännu en sen kväll med ett gäng härliga brudar, gissa om man längtar till bröllopet den 13 juli.   


När jag la mig i sängen så fantiserade jag om den sköna skönhets sömn jag skulle ha, men tji fick ja!! 
på morgonen kommer Albin in och jag ser hur svullen han var i ansiktet, jag gnuggar ur gruset i ögonen och tror jag ser fel, men så var det inte. 
Det såg ut som om han gått en boxningsmatch utan blåmärken.
Jag ringer 1177 och dom ber oss åka in direkt till Jouren, men här hemma så skulle vi ha öppethus för E fyller 30, och en massa släkt från Dalarna var påväg hit. 
E skjutsade upp oss till Jouren och läkaren skickade oss vidare till barnavdelningen i Huddik omgående med Taxi.

Vi kommer upp och dom måste ta en massa prover, men Albin är SJUKT rädd för sprutor och måste få lustgas, allt förbereds men det drog ut på tiden så vi hann spendera många timmar på lekterapin som var vår räddning igår! 

Vi fick till svar att dom trodde att han hade en infektion underhuden och den satt mellan ögon-  och - öron gång så det måste behandlas med en gång. 
Lyckligtvis så visade proverna att det INTE var en infektion som dom befarade.
Vi fick åka hem med kortison och en annan tablett för att få ner svullnaden, och så får vi avvakta och se så att det inte sväller upp igen och att svullnaden försvinner helt.
Imorse var det bättre med ännu en svullnad?! 

Så idag är jag TRÖTT och känner att det har varit en helt galen helg som började helt underbart men som slutade i en helt orolig och nervös situation!! 

Ha det gött!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar