måndag 27 maj 2013

het helg!

Fredag, Lördag Söndag, eller klara färdiga gå..
Det har varit en hektiskt men rolig helg, men den började ju helt underbart när min älskade man kom hem med 10 röda stora rosor då vi firade 13 år tillsammans, vilken romantiker.



Tidigt på morgonen på Lördagen åkte vi till Gävle för E skulle träna, sedan skulle vi på Furuvik för att vara med på säsongspremiären samt åka premiäråket med Extreme.


 Det var meningen att Bernhard skulle åka för att representera GIF, men det slutade med att både Emil och Albin också fick åka, vilket Albin tyckte var riktigt roligt och åkte 3 gånger till, själv så höll jag på att kräkas när jag kollade på karusellen som snurrade och åkte uppochner.
Efter karuseller, mat , snacks och en massa skratt så begav vi oss till scenen där Robin Stjernberg uppträdde, grabbarna var hur lyckliga som helst, tills den hemska mamman kollade på klockan och insåg att vi måste åka hem för det var bara 3 timmar tills vi skulle sitta på en förrätt och vara med på matstafetten. 

 

Eftersom det var första året vi var med på matstafetten så visste vi inte riktigt vad vi hade att förvänta oss, vi hade hört av vänner att det är årets höjdpunkt och att det var riktigt roligt. 

Vi hade fått reda på att vi skulle bjuda på varmrätt och vi visste att vi skulle på andra sidan stan på förrätt ( ca 20 min cykling). 
Vi hade 30 min att ta oss från förätten tills att gästerna skulle komma hem till oss så min underbara vän Sanna hjälpte oss med att åka hem hit och värma på den öppna potatisgratängen och Pulled Pork.
Jag kan säga att jag och E var väldigt nervösa över vilka gäster som skulle komma. 
När sedan dörren öppnas och två välbekanta ansikten står där så lättar en sten från axlarna, sedan kom två supertrevliga tjejer till. 
Vi åt maten, drack vin och hade en trevlig middag innan det var dags för att cykla till efterrätten som vi skulle avnjuta inne i stan, för att sedan avsluta på folkan med alla dessa härliga människor, det var över 500 personer som var med på matstafetten i år!
Det är bland det roligaste jag gjort, och ser verkligen fram emot nästa år!
TACK, Round Table 89 som anordnade detta!! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar