torsdag 13 december 2012

Holter my new friend!

Då var man uppkopplad och under kontroll! 
Jag åkte upp till Huddik i morse och efter 45 minuter på E4:an så tog det ca 5 minuter hos sköterskan som satte på mig en massa sladdar och en fin lite apparat i en väska.




Kl. 16.30 ringde min telefon och det var läkaren som ringde upp...han började samtalet med:

Jag måste veta vart du bor? 
- Öööööö, i Söderhamn svarade jag!
- Väldigt opedagogiskt säger han:
- OK, då tillhör du Bollnäs och ska egentligen inte få vård här i Huddik!
Hmmmm, jag blev väldigt förvånad över hans kommentar, eftersom det är HUDDIK som skickat kallelsen till mig, jag fick åka dit akut och fått HOLTER-EKG:t där idag.
Jag trodde även att det var en fri sjukvård i Sverige? 
Men herregud det är ju till och med samma landsting.

-Men sedan så förklarade han att eftersom jag bor i Söderhamn så ska jag tillhöra Bollnäs när det gäller kardiologi. 
- Lite funderande så frågade jag honom vag jag skulle göra åt saken?? 
-Han berättade då att jag skulle komma upp till honom imorgon så fick han undersöka mig och sedan fick jag gå vidare till Bollnäs, om det var behövligt.
Så nu hamnar man väl mellan stolarna igen...!!
Och ännu en gång har svensk sjukvård bevisat att man skall ha privata sjukvårdsförsäkringar, och inte beblanda sig med landstinget Gävleborg!!

Så imorgon skall jag åka upp till Hudiksvall igen för att träffa doktorn och läsa av EKG:t och få lite provsvar, hoppas jag! 
Eller han kanske ringer imorgon bitti och har ångrat sig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar