tisdag 18 december 2012

Veckan som varit, i bilder!

Det har hänt en hel del den senaste veckan, här kommer lite bider!!



Eftersom det har pågått en väldigt omtalad och spännande Luciaomröstning här i Stugsund som självaste Luciageneral Henkan, eller Stugsunds egna Binderfelft anordnade så var det dags för Luciatåg den 13/12, och inte till vem som helst utan till självaste Luciageneralen.
Lucia med tomtar och tärnor överaskade generalen så att han blev nästintill stum, vilket aldrig har hänt i hans livstid!
Mycket skratt och tok, och vår förhoppning är nu att den omtalade kalendern kommer ut under 2013, då Generalen lovade Lucia Maritha att hon skulle vara månad 13 som skulle vara Rötmånaden...



Efter Lucia och skratt så var det dags för lite julmys, och dags för julgrans pynt!! 
Jag hade en idé om att ha en korg som granen stod i, till E´s stora skräck så fick jag det, men varje gång han skall vattna granen så får jag höra vilken dum idé det var att ha en korg.
 men fint är det, tycker jag iallafall!


Helgen bestod av sport, först hade Vicke innebandy avslutning då dom spelade mot Söderala och det var så himla roligt att se de små springa och kämpa! Det slutade 7-2 till söderala, men vad gör resultatet när man sedan får peppakakor och dricka efter!! 
Idag när jag frågade Viktor hur det gick i matchen så sa han att Stugsund vann med 7-5.


Efter innebandyn skulle KM i simning avgöras, jag hade lite svagt lovat att ställa upp! 
När jag kom upp på simhallen så kände jag att jag skulle damma av badmössan och simma 50 m fritt! Första tanken var att jag inte skulle köra för fullt eftersom jag inte vill "ta någons medalj" men efter att Herr tränaren vann 50 fritt herr så kom vinnarskallen fram och jag skulle gå för medalj, och jag vann!! 
Självklart så stod Vicke på sidan och hejjade fram mig tillsammans med simmartjejerna!
Tiden jag gjorde var "bara" 4 sekunder sämre än vad jag gjorde när jag var aktiv, så 4 sekunder på 15 års uppehåll måste jag vara nöjd med. 
Efter tävlingen fick jag frågan att vara med på en tävling i Bollnäs, men eftersom jag har ett mål den 16 jan så vill jag inte ta på mig något mer!!


Här har vi killen som var så stolt så han höll på att spricka (jag oxå), han frågade mig om han fick simma 25 rygg, han simtränar inte utan simmar bara när vi är på badet( vilket är ofta)..
30 min innan start hoppade han i bassängen för att värma upp simma sin första 25:a rygg någonsig.
Jag lärde honom start och vilka ljud han skulle lyssna till.
När det var dags för start så fanns ha på plats och simmade 25 rygg och kom på 2:a plats !
Lyckligare grabb har jag inte sett, denna medalj är värd så mycket mer, hans självkänsla fick sig en boost och han fick äntligen en medalj.

Efter tävlingen säger han den härliga kommentaren: 
- MAMMA! JAG GILLAR INTE SPORTEN FÖR BRUDARNA,
JAG GILLAR INTE SPORTEN FÖR PENGARNA
JAG GILLAR SPORTEN FÖR SPORTEN!!
undra VART han har hört det?? 
Eller så var det direkt från hjärtat??

Ett litet utdrag från min gångna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar