söndag 23 december 2012

No stress!

Vilken julfrid vi har här i huset, paketen ligger fint under granen, skinkan klar, ingen stress och vi bara myser, det är precis såhär en perfekt jul är för mig!! 

Idag sov vi till 10;30 efter en rolig kväll hemma hos Camilla och Lars. 
Appen Mirror gjorde succé och det blev många härliga skratt!! 
När klockan slog sent så stod vår chaufför utanför dörren, det är tur man har en sån snäll syster som ställer upp och hämtar mitt i natten, dessvärre blev det benmärken i ratten och Emil skadade lårbenet när han skulle in i bilen imorse eftersom Sarah verkar ha kortare ben än dvärgarna på fångarna på fortet!! 


När vi var påväg till Camilla och Lars så frågade Albin mig: 
Mamma, vad betyder Magnifik? 
- Hmm hur ska man förklara det på ett lätt sätt för en 7-åring.
så jag sa:
- Att man är väldigt speciell, eller att man är väldigt duktig på något speciellt... 
Då svara Albin:
- Ja, då kan man ju säga att Pappa är mer Magnifik än dig mamma eftersom han spelar fotboll.
I försvarsställning så sa jag.
- Men Albin jag som jobbar på badhuset är väl oxå speciell..
Albin: - Jo mamma, det är du ju eftersom du skäller på så många grabbar..så på det sättet är väl du Magnifik../ Albin 80 år.

Morgondagen kommer att spenderas med familjen hemma hos sarah och  Alex..längtar redan tills jag får öppna alla mina paket, för såhär snäll som jag varit i år har jag nog aldrig varit! 
GOD JUL!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar