måndag 4 mars 2013

Ketchup och senap!

Här hemma har vi ju två helt olika grabbar! 
Vicke virvelvind och Albin pedant! 

Självklart så har den ena ketchup och den andra senap på korven. 
Den ena har ett bombnedslag medan den andra har det pedantiskt på rummen.

MEN nu börjar jag starkt fundera på HUR pedantisk en 8- åring egentligen kan vara innan det blir sjukligt.? 
Albin har fått för sig att han hans dörr skall vara stängd HELA tiden när han inte är där inne och ingen får komma in och stöka till.
Eftersom han ställer alla saker på sin plats och det får INTE vara rörigt i rummet. 
Han har stenkoll på om man har flyttat eller ställt in något nytt i rummet. 
Det första han frågar när vi hämtar honom på skolan är: 
- Är min dörr stängd?


Han skulle klara av värnplikten klockrent ang bäddningen då man kan kasta en 5 krona på täcket och den studsar tillbaka eftersom han drar sitt täcke så att det blir tok rakt och spänt det är inte bara EN gång om dagen han gör det!! 
Nu har han kommit på om man drar med bandyklubban över täcket så blir det ju ännu mer rakt.
Albins T.v och viktors t.h

Igår när jag kollade under hans säng så hittade jag mycket smått och gott. 
Han hade ställt en massa kartonger under sängen och i en fanns bla ett 
bandage ihop rullat och ett par byxor fint vikta???
Jag frågade vad han hade det till?
- Ja men mamma det är ju alltid bra att ha extra, tänk om jag gör illa mig? 
Jag kollar lite mer under sängen och hittar ett kassaskrin, 2 pyjamasar som var exakt ihopvikta och lite mer smått och gott i total ordning.

Albins t.v och Viktor T.h

Visst kan man vara ordentlig men när jag säger åt honom att han får välja på om han vill ha dörren öppen eller sängen obäddad så säger han: 
Men mamma, du kan inte göra så mot mig mitt liv kommer att krossas.
När jag sedan frågar varför han vill ha dörren stängs så säger han att det känns trygg!  

Tror att han har fått ärvt sin morfars pedantiska ådra, där har var sak sin plats..! 


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar