måndag 18 mars 2013

Love to swim!

Igår kom jag hem från en utbildningshelg i Sala, det var 
Svenska simförbundet som höll i utbildning. 

Detta var etapp ett av tre och innan jag åkte så kände jag att jag inte var så inspirerad efter en veckas jobb och E var nere i Helsingborg. 

Det började ju riktigt bra då jag kommer körandes mellan Gävle och Sala så blixtrar en fartkamera framför mig, i PANIK så bromsar jag kollar på hastighetsmästaren, och jag körde ju LITE för fort kanske 5 km/h. men förstår sedan efter ett antal telefonsamtal att det inte var mig den knäppte kort på (hoppas jag) eftersom jag var för långt ifrån och det var bilen framför mig som hade fått en blixt på sig! 

Två timmar tidig till kursen, så kom jag fram lite less och irriterad på mig själv att jag läst fel på inbjudan, vi skulle börja 9:30 och INTE 08:00..Jag åkte 05:30 från Söderhamn alldeles för trött, det hade alltså räckt om jag hade åkt 07:00 och fått ytterligare 1.5 h skönhetssömn.   

Men såhär i efterhand är jag riktigt glad att jag åkte, vilken kanon kurs, ledare och deltagare!! 
Jag fick träffa "liksinnade" människor och utbytte en massa olika idéer! 
Så nu är jag fullproppad med en massa nya olika idéer och hoppas på att mina tränar kollegor också uppskattar det =) 



Viktor var så himla gullig när vi kom hem efter att jag hämtat dom hos mormor och morfar. 
Medan jag höll på att packa upp väskorna så började han att tända levande ljus här hemma. 
Eftersom vi inte hade "myst" något i helgen sa han. 
När han hade tänt klart alla ljus så säger han:
Mamma, kan inte vi tre sitta i soffan och ha lite söndagsmys! 
Den ungen gör mig alldeles varm i hjärtat. 

Kvällen avslutades med att alla tre låg i sängen och kolla igenom en massa simteknik på DVD, och grabbarna lärde sig både fjärilskickar, vändningar och Starter. 

  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar