söndag 26 september 2010

60 dagar kvar med mycken att göra innan!

Nu är det bara två månader innan jag och min älskade åker till Thailand, GUUUD vad jag längtar!

Här ska vi bo några dagar...Koh Racha!! Lovely!

Men det är mycket som ska hända innan: här är några händelser som kommer denna vecka:

Nervös 1: Imorgon ska pappa operera sig, det är en stor operation och hoppas för allt att det kommer att gå bra!
Det är mycket tankar och känslor inför morgondagen, men det finns bara en utgång på det hela och det är att allt ska bli bra igen!!....


Nervös 2: Gefle har riktigt viktiga matcher framför sig, imorgon väntas Halmstad hemma, det kommer bli riktigt nervöst! Jag tänker åka ner och se matchen (om allt går bra med pappa) och innan så åker nog jag och barnen ut till Maria och Hugo för att leka och umgås lite i deras enormt fina hus!!
Sen blir det 90 jobbiga minuter på Stömvallen.....




På Tisdag är jag och en kollega i Gävle och jobbar hela dagen, ska bli roligt med lite varierande arbete ;)

Jag blev klar med ett skolarbete igår om Drottning Kristina, det ska vara inlämnat på Onsdag!!
Det var längesedan jag skrev en korrekt uppsats med fotnot osv. men det var riktigt intressant.
Vilken intressant människa hon var, så uppsatsen var inte tråkig att skriva, tvärtom!

Hon var en prinsessa som blev uppfostrad som Kung och sedan avsätter sig tronen till hennes kusin som hon var förlovad med.
Kristina rider till Holland för att sedan konvertera till den katolska tron och bosätta sig i Rom och vara nära vän med Påven....snacka om att hon var en riktig SUPER STJÄRNA på sin tid! Hade det hänt idag så hade alla medier skrivit och rapporterat om henne hela tiden, med rubriker SKANDAL drottning, Skam för hovet osv....enligt mig var hon riktigt smart och inte någon skandal drottning!!

I Oktober ska jag åka ner till Gävle för att göra två prov det är inte vilka prov som helst utan två jätte jätte viktiga prov!..jag håller tummar och tår för att det ska gå bra =)

Vekorna är fullspäckade med en massa aktiviteter, jobb och möten....men visst känns det att man lever!!

En vän sa till mig, det är kanske inte så konstigt att du är trött, du jobbar mer än heltid och har två småbarn, hus och försöker få lite egen träning också...man är absolut inte ensam om detta, men ibland så känns det som veckorna och månaderna går lite för fort och att man inte har tid att stanna upp och VILA.!.....och det får jag göra om 60 dagar!!!!!!!!

Om man kan klona sig någon gång i framtiden så står jag i den kön!!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar