onsdag 29 september 2010

HJÄRTEVÄNNER!


Vilket SKIT dag........

Trött som ett monster i morse klev jag upp kl 04,45 och orkade inte ens kamma håret, ser ut som en rugg uggla när jag anlände till Vakten! Väl där så är allt lugnt!
Sören kommer och vi dricker kaffe, sen öppnar jag mailen, 5 olästa mail!
Och det var JOBB i dom mailen!
Men äh det var väl ok , löste sig bra efter mycket strul!

Läste en lapp om dubbelbokning, hjärnan började koka och jag såg i tanken min snälla kontakt man från YIT komma och vara ursinnig och säga att han ska ha tillbaka den goda bullpåsen han gav mig för han tycket jag hade gjort ett sånt bra jobb!!!!.......
Tankarna började snurra..men näää jag fick inte ihop det, helt omöjligt att jag dubbelbokat?!?
Så kom sopkvasten, städerskan och frågade ang DUBBELBOKNINGEN ????
Fram med alla papper och kolla.......PUST JAAAA hon hade fattat fel, det var inte någon dubbelbokning och jag såg mig själv med min snälla YIT kontakt sitta och fika goda bullar igen!!!

Sen kom nästa o anmälda besök efter det andra, larm och ännu mer larm, en stor grupp med det var bara att LE och vinka, LE och vinka..... folk som skulle ha nycklar osv osv.....
Som tur var blev klockan 14 idag också och jag fick styra kosan hem till mina älsklingar som ger mig så mycket energi!!!

Uppdatering ang operationen som äntligen är gjord, allt gick bra och lymfkörtlarna fick vara kvar..
Ont gör det, men det gör det väl att få magen uppskuren och vissa delar ur plockade, men det som är viktigast är att pappa kommer att bli bra!!!
Vi var ner igår Tisdag och hälsade på, Albin och Viktor tyckte att det var kusligt att se stora starka morfar ligga i sängen med en massa slangar uppkopplade på sig!!
När jag kom upp så trodde jag inte att det var sant, där ligger pappa alldeles ny opererad och har så ont att inte morfinet räcker till, och det ligger även 4 andra farbröder som är ny opererade för både det ena och det andra!?
Man kanske skulle kunna få ligga själv 1 natt i alla fall, men vi lever ju i detta härliga land, och vården är tyvärr inte känd för att vara bra!!!

Idag hade han så ont så han avböjde besök, men jag förstår honom, man orkar och vill inte ha någon där utan man går bara in i sig själv när det gör som ondast!
För trots att det är dom närmaste som kommer och hälsar på så vill man vara vaken och försöka att prata lite!?
Så nu hoppas vi på att smärtan ska gå över, och att morfinet börjar hjälpa!!
Bene diagnoscitur, bene curatur

hej hå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar