onsdag 6 oktober 2010

Läkare eller lek doktor?


Idag har vi varit i Huddik med Albin för hans vanliga besök och kontroll hos ?doktorn?, man kan fundera hur denna människa har lyckats med att bli läkare?

Vi har träffat honom i snart 3 års tid och han kommer aldrig ihåg oss, eller Albins problem, är man läkare så ska man väl läsa igenom journalen innan patienten kommer, och framförallt när en barnläkare som har träffat sin patient i snart 3 år var 3:e månad...

Han frågar samma frågor hela tiden, tror att vi är där och sökt akut, går igenom GAMLA prov svar osv....!!

Albin är med i en stor studie om Barn reumatism och man tycker att en läkare ska väl ha kollsånt....

Så idag BRAST det för mig....jag sa till honom vad jag tyckte och på vägen ut begärde jag en ny läkare till Albin, det är fan inte möjligt att ett barn på 5 år ska behöva ha ont och träffa en läkare som är som ett mähä och inte kan ge den vård som behövs under 3 års tid!?......grrrr!


I April när vi ska tillbaka kommer en kvinnlig läkare som vi träffat förr och det känns jätte bra!!


Annars så är det HÖST nu, pojkarna är ute och gör iordning buskar och möbler själv så ska jag göra lite höst fint inne!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar