lördag 9 oktober 2010

Familjedag!

Vilken härlig dag detta blev!



Jag vaknade och gick upp, åt frukost i min ensamhet, det var väldigt konstigt med ganska skönt att bara ha mig själv att tänka på!

Mamma skrev på F.B att hon och pappa skulle på en Road Tripp, jag skyndade mig att svara att jag också var intresserad av att följa med!
Vi hade brain storm ett tag om vad vi skulle hitta på????
Mitt förslag var Owe Jansson i Valbo, men det blev tyvärr ned röstat av pappa...

Mamma googlade lite, men allt som vi ville se hade stängt!


Ett mess kom på min telefon, först trodde jag att det var ett skämt!!.. näää det var sant och så otroligt roligt och smart gjort av dig kvinna!
Vill inte lämna för mycket detaljer med jag tror mig veta att du läser detta!!!....
Jag tycker att det var riktigt smart gjort, "what comes around goes around" jag hoppas att du har uppnått ditt mål för dagen snart och inte går och lägger dig FÖR tidigt idag ;)!!!!


Mamma och pappa kom in och hämtade mig, vi åkte till Grumpan och hälsade på Lasse & Vivan , jag fick en böckling med mig hem...mums!

Vår Road Trip fortsatt till LJUSNE, där skulle vi titta på lax som lekte i älven!
Det första vi ser (mamma ser) är en säl, snabbt fram med kikaren och kollar som bara den, vi ser att den äter lax och hur den dyker ner och upp igen, sen ser vi en till säl..ojoj värsta skafferier för dom med all Lax!!!
Efter 30 minuter så blir vi lite orolig om Sälen sitter fast...... eller om det kanske är en sten?? Men vi har ju sett hur den äter Lax och att den dyker, kan väl inte vara en sten då???


Jag tar kikaren och kollar, om det är en säl så är den otroligt stark att parera vågorna för den rör sig inte en mm när vågorna slår emot den????OOPS
Vår slutsats är: Vi har suttit och kollat på en sten i 30 min och trott att det är en säl som gör vissa "konster"..haha..tänk vad hjärnan kan bli lurad när man är inställd på en sak!!


Med Sälen i minnet åker vi in till stan för att äta, först var det Kina på Menyn, men i sista minuten ändrade vi oss och valde VIKTORIA....tack och lov för det!
Vilken otroligt god mat det var!
Jag måste STARKT rekommendera den Restaurangen, jätte fin mat och jätte fint upplagd!
MUMS vad det var gott!..inte varje dag jag har en halv dag bara jag och mina föräldrar, jag kan inte minnas när det hände sist?..det var jätte mysigt!!


Efter maten var jag bra mätt och ville hem och vila inför mitt LÅNG PASS på jobbet ikväll, och där är jag nu!
Visst ser det ut som en sten...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar