tisdag 12 oktober 2010

KRIGSSTIGEN...

Efter regn kommer solsken??
I mitt fall är det...efter magsjuka kommer ilskan!!!

Min kära sambo är lite läskig ibland, han sa till mig härom dagen att han hade drömt att vår bil hade gått sönder..IGEN och jag hade blivit rasande på stackars bilförsäljaren!....tänk så rätt han hade!!!!

Och eftersom vår bil har varit inne på verkstan mer än halva tiden vi ägt den och dom bytt de mesta delarna på den, så kan det inte vara möjligt att det kan gå sönder MER!
Jag och Emil åker till E-center och det luktar Diesel i hela bilen, det luktar så mycket så att man måste ha rutorna nere....jaha och vad är det för J(/) fel nu då????
Jo det har ju blivit minusgrader och dieselvärmaren har slagits på, och röken går rakt in i kupén....
JAHA...bara att ringa till VOLVO igen, så nu kan service kvinnan vårt reg nr utan till..det är ju en service, eller?
In med bilen på verkstan för 7:e gången på 9 månader....där står den nu och där kommer den stå för vår bil är INTE välkommen tillbaka hem till oss!
Nu blir det till för säljaren att ta tillbaka detta måndags exemplar och vi ska hitta en bil som man kan lite på!!
Bilar är bra när dom fungerar!...
Men frågan är om man måste gå back på ett köp av en bil som det bara har varit fel på sedan 2:a veckan???

Och DESSUTOM så har min mobil telefon som inte ens är ett år gått sönder!?
Vi åkte till Media Markt och skulle reklamera eller lämna in den på garantin, jag var måttligt arg efter bil krånglet och allt!
-Vi får se om detta är en reklamation, det kan hända att de påvisar yttre åverkan...och då går det inte på garantin säger säljaren!!!!

Vad roligt, så om det inte går på garantin så får jag betala 500:- för att få ut en telefon som inte tar laddning!!!

.........Det sägs att allt har en mening? Så jag hoppas att detta också har någon mening..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar