lördag 16 oktober 2010

Allt händer under 1 timme!

Här kommer ett axplock från min kaotiska torsdag!

Jag jobbade hela dagen och skulle på f-möte direkt efter jobbet! På väg hem från jobbet ringer Emil och ber mig köpa huvudvärks tablett för han hade legat HELA dagen och haft riktigt ont i skallen....stackarn, jag som hade hoppats på att vårt sovrum skulle vara redo för tapetsering till veckan..men nopp!

In på Apoteket, hem och hade 15 min på mig att få i mig något att äta, sedan till F-möte kl 15,00, men som TUR var så åkte Emil!
Innan E åkte så ringde telefonen, det var BILFIRMAN...dom hade lokaliserat felet på bilen, Dieselvärmaren var sönder..endast 8100:- att byta till en ny!!
Arg som ett bi blev jag, det har alltså varit fel på bilen sedan dag 1, och nu ÄNNU ett fel på samma ställe som förr, ska inte det gå på garantin?
Jag ringer upp Konsument Rådgivaren och förklarar mig, hon tycker som jag att detta är ett som har varit från början och vi skall EJ behöva betala för detta,....puhh då kan jag andas ut!

Under tiden ringer DHL, mitt paket skulle levereras och han undrar om jag har jämna pengar hemma?
Det är tullavgiften 254:-,....inte har jag några "lösa pengar" hemma, börjar springa runt som en jojo för att kolla i barnens sparbössor..hittade inte några pengar, och in till stan kan jag heller inte ta mig eftersom Emil har bilen..phuu..ringer till Sarah och hoppas på att hon kunde hjälpa mig, hon åker och tar ut 300:-, men det ska ju vara JÄMNA pengar eftersom chauffören ej har någon växel eller kortdragare, DÅLIGT av DHL tycker jag!

Emil kommer hem och han har som TUR 200:- i plånboken, sen blir det till att ta fram kniven och försöka luska ur guldtiorna från pojkarnas spargrisar ( som man gjorde när man var mindra)...jag fick exakt 254:- och paketet blev mitt!!!..det problemet löst!

Iväg till bilhandlaren, lämnar tillbaka vår låne bil en Jeep, för att få en till låne bil, en Renualt Clio, oj vilken familjebil!..vi börjar kalkylera på vår bil och kommer överens om att Volvo köper tillbaka bilen och båda parter blev nöjda med dealen!
Men man ska väl vara tacksam för att man får låna en bil!

Sedan var det bara till att åka ner på stan för att fika med Kristin och Anna på waynes, och DÅ kunde jag andas ut.....och slappna av!

Tänk hur allt löser sig!
Det blir ett STORT problem när det händer, men tar man tag i det direkt så får man det ur världen snabbare och kan gå vidare!!

Så i helgen ska jag BARA njuta med mina prinsar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar