tisdag 22 maj 2012

E hade varit borta sedan Lör morgon. 
Han sa till mig att han skulle komma hem vid 17. tiden igår, efter träningen. 
När klockan blev 17 så började grabbarna fråga efter pappa, jag ringde till honom och fick inte något svar. Efter 5 min ringer han upp och säger att han åker från Gävle då...han är en RIKTIG tidsoptimist..och han måste ha känt sina löss på spåret eftersom han sa: Ja, jag sa till grabbarna i laget att - Nu får jag skäll för jag är sen!!!! 
Jag blir lite stressad för att jag ska ju ha min simgrupp kl 18, och helst vara där innan och förbereda, men det var ju bara glömma förberedelserna och hoppas på att jag hinner till träningen. 


Vi möttes i dörren kln 17.50 och jag åkte iväg och är på simhallen, och möttes upp av mina glada simmare.
Det är då, ännu en gång man känner att det är värt att stressa för att hinna! 
Jag har haft en tjej som har gjort såna framsteg i sin simnig som är helt otroliga! När vi började så var det en knapphändig crawl som hon klarade av, nu crawlar hon riktigt bra och hon har tom klarat av att simmat 25 fjäril! 
Det är sånt som gör en så lycklig! eller som när man under en hel termin har tjatat om andnings tekniken ser hur dom har snappat upp det och gör det som en helt naturlig rörelse!  

Nästa måndag ska vi ha avslutning och det är blandade känslor, men nästa termin så är det bara att komma igång igen och utveckla simmarna ännu mera! Som det låter nu så kommer jag att få mer och större tränaruppdrag men det kan jag inte gå in på eftersom ingenting är klart än !!

Ha en bra dag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar