måndag 14 maj 2012

matchdag!

Jag hatar matchdagar!
 E blir så lätt irriterad och sur för minsta lilla, nu blir det mer påtagligt än annars när inte barnen är hemma och lättar upp stämningen ! 
Så här har våran dag sett ut: 
E vaknade gick upp och gjorde frukost, inte så att ha sa till mig att frukosten var klar utan jag fick dricka piss ljummet te och äta kalla rostade mackor!  
Han bytte om snabbare än superman för att gå ut i garaget som han förövrigt gjorde till ett rejält kaos igår!

Jag åkte in till stan för att handla mat, men eftersom jag inte fått något socialt umgänge på morgonen åkte jag och hälsade på mina gamla arbetskollegor och för att ta en kopp kaffe och surra lite! 
När jag sitter där så ringer E och ber mig köpa en köttig sallad med mig hem från ICA. 
I undertonen så hörde jag: Kommer du inte hem snart för det är dax för lunch! 
Jag åker till ICA och köper den största salladen jag någonsin köpt, han ska ju ha proteiner, vitaminer och energi så här på matchdagen. 
När jag kör upp bilen på uppfarten hör jag hur han stökar i garaget och antar att garaget är hans och min "räddning" idag så att inte vi går varann på nerverna.
Jag ger honom salladen och sätter mig bredvid för att vara lite social och öppnar posten, men efter 30 sek blir jag tvungen att gå från bordet, han smaskar och tuggar så att det låter som om kycklingen ska flyga ut genom hans kinder, så säger han: Tycker du jag smaskar? 
Jag svara: Ja e du smaskar så mycket så att jag måste gå från bordet, och inte så att det räckte utan jag måste också sätta på musik för att inte höra hans smaskvals. 
E svarar då: Ja men det är ju för att det är så mycket sås...

Efter maten så sprang han som en löpeld ut till garaget igen för att "ladda" batterierna. 

En med det är ju bara en helt vanlig matchdag i en fotbolls familj!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar